Intenzív erőhatás esetén megrepedhetnek, később akár el is törhetnek a Tesla Model S és Model X modellek felfüggesztésében lévő lengőkarok, ezért a Tesla a bürokratikus és drága hatósági intézkedést megelőzendő az országban 2013. szeptember 17. és 2017. augusztus 16. között értékesített 29 193 darab autó önkéntes visszahívását, átvizsgálását és szükség szerinti javítását jelentette be. Ez jelentős terhelést jelent az amúgy is határon működő szervizhálózatnak.
Észak-Amerikában az NHTSA már 2016-ban folytatott vizsgálatot a felfüggesztés ügyében, de akkor nem lett hivatalos visszahívás az ügyből, de hivatalosan nem zárták le a vizsgálatot. Természetesen amikor az USA-beli hatóság értesült a kínai visszahívásról, az autógyártó hivatalos álláspontjára volt kíváncsi, amit Elizabeth H. Mykytiuk, a Tesla Motors jogi ügyekért felelős ügyvezető tanácsosa küldött meg. Eszerint rossz minőségűek a kínai utak, és a rosszul vezető sofőrök jelentik a problémát, akik padkának ütköznek vagy kátyún hajtanak át, ez azonban csak az autók 0,1%-ban vezetett hibához – globálisan 0,05% a hibaarány. Az első lengőkar törése csak tolatáskor és alászedett keréknél vezet ahhoz, hogy kitörik a kerék, ezért az nem veszélyes (!?!), a hátsó lengőkar törésekor még irányítható marad az autó. A megoldást a 2017 után alkalmazott, módosított lengőkarok beépítése jelenti.
A lényeg az, hogy a Tesla nagyon nem szeretné, ha az USA-ban illetve más piacokon is visszahívást kellene elrendelnie az érintett autókra, ezért inkább a világ legnagyobb autópiacát és annak vásárlóit hibáztatja. Mindezt aközben, hogy a cég hivatalos levélben ismerte el, hogy tervezési hiba miatt szakadnak le a hátsó lökhárítók a Model 3-asról, amikor pocsolyán hajtanak keresztül az autóval, ami miatt valószínűleg újabb önkéntes szervizakcióra kerül majd sor.