Szép lassan adagolta a Peugeot a 208-as kisautó modellfrissítésének részleteit, az első bejelentést még pár további követte, például az, amiben arról volt szó, hogy első, nagy sorozatban gyártott autóként ehhez választható térhatású, azaz texturált fényezés, ami különleges megjelenéssel ruházza fel az autót. (A különleges bevonat egyébként a DS3 by Loeb, 200 darabos limitált szérián debütált, de ez részletkérdés.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Most azzal próbálnak hírverést csapni az autó körül, hogy 2 l/100 km-es átlagfogyasztás autóztak ki egy sorozatgyártású példánnyal. És most jön az egyébként apró betűs rész: nem valós forgalomban, hanem a Peugeot autógyár Belchamp-ban található próbapályáján hozták össze. Három-négy óra elteltével volt sofőrcsere, összesen 38 óráig tartott, mire kiürült az üzemanyagtartály – egyszerű osztással kijön, hogy nagyjából egyenletes 60 km/órás tempóval haladtak az autóval.

Ezt a szenzációsan alacsony értéket egy BlueHDi 100 S&S példány érte el, egy tank, azaz 43 gázolajjal 2152 km-t tettek meg. Ez remek hatótávolság, közel hússzorosa annak, amit Peugeot iOn elektromos autó a gyakorlatban el tud érni. Az átlagos Peugeot 208 BlueHDi 100 S&S vásárló számára várhatóan már a szabványos 3,0 l/100 km-e is nehezen megközelíthető, főleg, ha nem akar mozgó forgalmi akadályként vánszorogni az országúton.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!