Mivel a PSA konszern jelentős állami támogatást kapott, egyelőre lekerültek a napirendről azok a tárgyalások, amely a francia konszern és a német Opel összeolvadásáról szóltak, helyette marad az eredeti megállapodásban rögzített közös munka.
Persze a francia cég eközben is mindent megtesz annak érdekében, hogy javítson a pozícióin, a hírek szerint most épp az indiai Tata Motors-szal tárgyalnak. Az indai cég most válik a Fiat-tól, az olaszok nemrég saját kereskedőhálózatot építettek ki Indiában, és egyébként is inkább a Maruti révén a szubkontinensen meghatározó piaci pozícióval rendelkező Suzukit favorizálják. A Tata Motorsnak azonban égető szüksége van a franciák dízeltechnikájára, ezen kívül egyéb együttműködést is elképzelhetőnek tartanak. Például az Indica kisautó utóda a PSA konszern padlólemezére épülhet, a Jaguar/Land Rover típusokba nem – a PSA-val közösen fejlesztett, de – a Ford által gyártott, hanem közvetlenül a franciáktól vásárolt dízelek kerülhetnének. Egyébként elég gyorsan haladnak ezek az egyeztetések, mivel a PSA jelenlegi vezetője, Philippe Varin és a Tata Motors vezetője, Ratan Tata személyesen ismerik egymást abból az időből, amikor a francia menedzser még az acéliparban tevékenykedett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!