Valamikor az ezredforduló után fedezték fel a gazdagok maguknak a Mercedes-Benz G-osztályt, volt olyan év is, amikor a termelés 85 %-át (!) a V8-as és V12-es AMG modellek adták. Sokáig tartott, amíg eldöntötték a típus sorsát, és hivatalosan modellfrissítésnek nevezett generációváltással látnak neki a következő évtizedeknek – Németországban változatlan, 107 040,50 eurós áron (G 500).
A megjelenés maradt a régi, a hossz 53, a szélesség 121 mm-rel növekedett, amivel leginkább az utastér méretével kapcsolatos kritikákat orvosolták, elöl 38, hátul 150 mm-rel nőtt a lábtér, vállmagasságban 38/27 (e/h), könyökmagasságban 68/56 mm (e/h) a bővülés. Előre aktív multikontúr ülések is kérhetőek, ezeknél az ülésfűtés is gyorsabban melegíti az ember hátsóját, hátul csak a 60/40 arányban osztott támlát említették meg az üléssel kapcsolatban. Amíg a műszerfal a maga hatalmas monitoraival (alaphelyzetben analóg műszerek a vezető előtt) a jövőt idézi, arra odafigyeltek a mérnökök, hogy a kilincsek és az ajtócsukódás hangja az előző G-osztályéval legyen azonos.
Elöl független, hátul merevtengelyes a felfüggesztés, és állítólag megőrizte elődjének terepjáró-képességét az új G-osztály – arról, hogy közúton is jó legyen a vezethetőség, az AMG mérnökei gondoskodtak, akik a hangolást végezték. A kapaszkodóképesség 100 % (45°), a tengelyek között 24,1 centi a hasmagasság, a gázlómélység 70 centi, a maximális oldaldőlés 35°, az első terepszög 30°, a hátsó 31°, a rámpaszög 26°. Van G-üzemmód is, ami differenciál zárásakor vagy terepfokozat kapcsolásakor aktivizálódik, ez az elektromos kormányszervora, a gázpedál-érzékenységre, a váltóprogramra és az elektronikus lengéscsillapítókra is hatással van.
A fejlesztés során digitális prototípussal kísérletezték ki a mérnökök, hogy a karosszéria melyik részén érdemes nagyszilárdságú acélt használni, az ajtókat és fedeleket alumíniumból készítik – 170 kg-mal csökkent a tömeg, miközben 55 %-kal lett merevebb a felépítmény. A Detroiti Autószalonon esedékes világpremieren csak egyféle motorral jelentették be az új Mercedes-Benz G-osztályt, a 4,0 literes V8-as biturbó 422 LE/610 Nm teljesítményű, és 9 fokozatú automatikus váltóhoz csatlakozik.