2008 óta a Volkswagen kínai kínálatának fontos eleme a Lavida nevű kompakt lépcsős hátú, amelynek második generációját 2012-ben mutatták be, és továbbra is gyártásban marad – tavaly 517 ezer példánnyal a piac második legnépszerűbb típusa volt.
E fölé pozicionálják a most bemutatott Lavida Plus nevű modellt, amely már nem a PQ35 padlóra, hanem az MQB építőkészletre lett felépítve, és nevének megfelelően mindenből többet nyújt. A négyajtós, lépcsős hátú karosszéria immár 4,67 méteres (+65 mm), a szélessége 1,81 méter (+41 mm), a magassága 1,48 méter (+14 mm), a tengelytávolság pedig 2,69 méter (+78 mm).
A motorkínálat tekintetében is minimális a fejlődés, az alapmotor az 1,5-ös szívó 115 lóerővel (Lavida 1,6-os motort kap 110 lóerővel), az 1,2-es turbó 116 lóerős (Lavida 110 LE), az 1,4-es turbó 150 lóerős (a Lavida 131 LE). Új elem az érintőképernyős fejegység, amelynél csak a kijelző bal oldalán van néhány funkciógomb, egyébként parkolósegéd, vészfékasszisztens, kétzónás légkondi, tolatókamera, ezen kívül kulcsnélküli bejutás és motorindítás van a Volkswagen Lavida Plus fedélzetén.