Noha január 15-én már meg is indul a Mahindra új modelljének forgalmazása, arról egyelőre kevés információt közölt a gyár. A név KUV100, amit hivatalosan káúvé egy dupla-nullának kell mondani, a három betű pedig a Kool Utility Vehicle szavak kezdőbetűiből ered. Nem is a forma a legmeglepőbb az autóval kapcsolatban, hanem az a tény, hogy azzal a piacvezető Suzuki Swiftet illetve az indiai piacon második helyen álló Hyundai Grand i10-est akarják legyőzni.
Furcsák az arányok, adózási okokból mindössze 4 méter hosszú az önhordó karosszéria, ami széles és magas építésű, a kerekek viszont aprók. Házon belül készült a forma – rosszmájúak szerint látszik is, hogy még nem volt a Mahindra tulajdonában a Pininfarina a KUV100-as megrajzolásakor – a hullámzó fényszóró, az éles karaktervonalak célja, hogy az autóvásárló fiatalok figyelmét felkeltse, és a szabadidő-autó felé terelje.
Teljesen új fejlesztésűek az alumínium erőforrások, az 1,2 literes háromhengeres benzines változó szívó- és kipufogóoldali szelepvezérlést kapott, teljesítménye 82 LE/114 Nm, az 1,2 literes háromhengeres turbódízel 77 LE/190 Nm-t tud. Indiában még mindig fontosabb az ár a biztonságnál, ezért a Mahindra KUV100-asnál csak a blokkolásgátló széria, a dupla légzsák még a leggazdagabban felszerelt modellnél is feláras extra – igaz, a piactól szokatlan módon a fapados modellnél is választható, ez utóbbi nem megszokott dolog Indiában.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!