Tavaly a Suzuki 163 ezer személyautót értékesített Európában, amivel nem elégedettek, és a maguk részéről mindent megtesznek azért, hogy ez a szám 2019-re már évi 280 ezerre emelkedjen. Évente legalább egy új autót fognak bemutatni.

A sort az új Baleno nyitja majd 2016 tavaszán, a 4 méteres kisautó alapmotorja 90 lóerős 1,2 literes négyhengeres lesz, amelyet felár ellenében 111 lóerős 1,0 literes háromhengeres turbóra cserélnek, dízel később se lesz az európai kínálatban. A Suzuki egyszerűen nem látja értelmét, hiszen a 900 kg saját tömegű autó szabványos fogyasztása így is bőven 5 l/100 km alatt marad. Az új Ignis mini 2017 elején érkezik meg a márkakereskedésekbe, az 1,0 literes háromhengeres motor által hajtott (szívó és turbó) autóhoz felár ellenében összkerékhajtás is rendelhető lesz – a japánok szerint ez lesz a legolcsóbb ilyen Európában.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezt követően várható a Swift kisautó generációváltása, amelynél változatlan külső méretek mellett alakítanak ki tágasabb belsőt, az új generációs benzinmotorok fogyasztását pedig csökkentik. A különböző típusok generációváltásával teszik elérhetővé a Suzuki fejlett motorleállítóját, amelynél indítógenerátort alkalmaznak és lítium-ion akkumulátort. Ez okkal olcsóbb, mint egy benzin-elektromos hibrid hajtás, miközben jelentős üzemanyag-megtakarítást lehet elérni a használatával. A drága akkumulátorok miatt egyelőre nem tervezik tisztán elektromos hajtású Suzuki piacra dobását.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!