A finn Valmet karosszériaépítő cég a sorozatgyártáson kívül fejlesztőmunkát is végez, ők készítették a Saab 900-asból a vászontetős változatot, amely a gyár tetszését is megnyerte. Aztán 1989-ben került szóba, hogy az eggyel nagyobb méretű 9000-esből is kellene egy kabrió.
A Valmet igazán kitett magáért, hiszen ennél az autónál már nem volt elég egyszerűen levágni a tetőt, négy- helyett csak két ajtóra volt szükség. Ráadásul itt már volt elég hely ahhoz, hogy a tető nyitott állapotában teljesen eltűnjön a karosszériában, a doboz pedig egy műanyag fedelet kapott. Már az is megvolt, hogy a W124-es Mercedes kabrióváltozata ellen árazzák be az újdonságot, amikor az utolsó pillanatban a svéd gyár visszakozott. Az ok a General Motors-szal a háttérben zajló tárgyalások voltak, amelyek eredményét, az autógyár új tulajdonoshoz való kerülését egy évvel később jelentették be.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!