Németországban több olyan nagyváros is van, amelynek levegőminősége nem megfelelő, gyakran kell szmogriadót elrendelni. Ezeken a helyeken a politikusok azt fontolgatják, hogy 50 km/h-ról 30 km/h-ra csökkentik a sebességhatárt, azonban az ADAC még 2013-ban a Müncheni Műszaki Egyetemmel közösen végzett kísérletében bebizonyította, hogy ebben az esetben nem csökken a légszennyezés. Igazából a közlekedés haladásának biztosításával lehet hatékonyan kezelni a helyzetet, megfelelően összehangolt lámpákkal akár harmadával is csökkenhet a légszennyezettség. Ehhez nem elég csak zöldhullámokat létrehozni, az egész város területére kiterjedő intelligens közlekedésirányításra, azaz az aktuális forgalmi helyzethez igazodó összehangolt jelzőlámpa-rendszerre van szükség. Addig az ADAC támogatja az új kék színű környezetvédelmi matrica bevezetését, amellyel az Euro 6 előtti dízelautókat tudják kitiltani a Környezetvédelmi Zónákból, ezzel is jelentősen csökkentve ott a NOx-terhelést.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!