A Rubik kocka előtt akar tisztelegni a kínai IAT Automobile Technology nevű beszállító cég azzal, hogy a legújabb villanyautó-alapját Rubik.X néven dobja piacra. Utóbbit most teszi elérhetővé az ügyfelei számára – jelenleg 60 autógyártóval áll kapcsolatban –, nem tudni, hogy mikor jelenhet meg a közúton az első autó, ami már ezt használja.
Nem gördeszka-alapról van szó, csak a Guangzhou-i Autószalonon való megjelenés kedvéért kapott kezdetleges műanyag borítást a technika, amelynél bizonyos keretek között – a kisautótól az üzleti autókig terjed a skála – szabadon változtatható a kerekek elhelyezése széltében és hosszában. Ami közös, az skálázható akkumulátor, a hajtómotorok, illetve egy olyan elektromos rendszer, ami önmagában is működőképessé teszi a technikát, a karosszériát tőle függetlenül fejlesztheti az autógyártó, a két terület – leegyszerűsítve az alsó és a felső rész – elektronikája szabványos pontokon kapcsolódik, így lehetőség van az egyes részek egymástól független fejlesztésére is.