Nem példa nélküli az eset, hogy a Renault részvényei pár óra alatt elveszítik értékük ötödét, legutóbb 1999-ben történt ilyen. A mostani helyzet pikantériája, hogy az autógyártó semmi rosszat nem csinált, azonban a VW TDI-botrány miatt az autóipari történéseket a szokásosnál is jobban figyelő brókerek paranoiásan reagálnak minden olyan hírre.
A Francia Gazdasági Minisztérium a Volkswagen szándékos csalása miatt tavaly életre hívott egy olyan szervezetet, amely első körben 100 autónál végez teljes körű emissziómérést. December végére a hatósági szakemberek 11 autóval végeztek már, ezek közül 4 volt Renault típus, és a mérések alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a Renault autóinál nem tartalmaznak semmiféle csalást. Azonban a vizsgálat nem ennyiből áll, annak része az is, hogy a hivatal szakemberei a helyszínen, tehát a Renault gyár irodáiban és gyáraiban is vizsgálódnak, hogy még a gyanú árnyékát is kizárják. Ez meg is történt január 7-én, tehát a hatóság szerint a Renault nem csal a károsanyag-kibocsájtási mérésekkel, és nem is próbálkozott meg csalással.
Azonban a hatóság vizsgálata még nem zárult le hivatalosan, ezért se az UTAC, se a Renault nem adott hírt erről a helyszíni ellenőrzésről (folyamatban lévő vizsgálatról nem nyilatkoznak), amelyet január 14-én reggel szellőztetett meg az AFP francia hírügynökség, mire a tőzsdén pillanatok alatt 21 százalékot esett a Renault részvényeinek árfolyama, 12:30-kor 68,70 euró volt a legalacsonyabb árfolyam – ez 5,8 milliárd euró tőkeveszteséget jelent. A PSA konszernt is megbüntették a kereskedők, egyszerűen azért, mert az is egy francia autógyártó, ezek a részvények 7,2 százalékot veszítettek értékükből.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!