A Nissan ugyan bemutatta a New York városának szánt, az NV200-as alapján készült, nyújtott tengelytávolságú taxit az autószalonon, jelen állás szerint azonban mégis úgy tűnik, hogy semmi nem lesz az egész, 13 000 autós üzletből. Ráadásul nem holmi bürokratikus akadékoskodás, hanem a Nissan miatt.
Az Egyesült Államok jelenleg szankciók vannak életben Iránnal szemben, márpedig a Nissan, egészen pontosan a Renault-Nissan konszern igenis aktívan üzletel az ázsiai állammal. Nemrég kezdődött például a Dacia Logan helyi változatának, a Tondar 90-esnek a sorozatgyártása az Iran Khodro üzemében.
Márpedig amíg a Renault-Nissan üzletel Iránnal, semmi nem lesz a New York-i Taxik leváltásából. Az erőviszonyokat nézve ott van egy hetven milliós autópiac, amivel szemben egy – több évre elhúzódva – 13 000 autós megrendelés áll. Nem úgy tűnik, hogy a Renault-Nissan beáldozza előbbit az utóbbi miatt. A taxipályázaton induló két másik cég, a Ford és a török Karsan egyike se folytat üzleti kapcsolatokat Iránnal. Apró csavar, hogy a török befektetők az Egyesült Államokban építenének üzemet a taxik gyártására, addig a Ford törökországi gyárában készítené az átalakított Transit Connecteket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!