Könnyen felismerhetőek lesznek majd az akkumulátoros-elektromos alapra felépített Volvo személyautók, hiszen azoknál megváltoznak az arányok. A svédek első villanyautója (XC40 Recharge) még belső égésű motorral szerelt autóból készült, de a jövőre érkező második generációs autóknál már dedikált alapot használnak, aminél kevesebb teret kap a hajtás, többet az utasok.
Van még némi motorháznak nevezhető lépcső a kocsi elején – talán a Geely hatótáv-növelős megoldása miatt? –, az utas- és csomagtér azonos külső méretek mellett tágasabb lesz az eddiginél, és teljesen sík lesz a padlója, ami alatt az akkumulátor rejtőzik. A légellenállás javítása érdekében eltűnt a klasszikus értelemben vett hűtőrács, a fényszórókban látható Thor kalapácsa motívum jelen esetben mozgó LED-es elemeket jelent, amelyek szétnyílva adnak helyet a tényleges fényszórónak (LED-sor).
A magas építést azért tartották meg, mert a Volvo szabadidő-autók vásárlói nagyra értékelik a magas üléspozíciót. Kicsit áthelyezik az üléseket is, a két első között nagy méretű tárolót alakítanak ki. A műszerfal közepén 15 colos érintőképernyő található, amely mögött a cég által fejlesztett közvetkező generációs szórakoztatóelektronikai rendszer működik. A vezetőtámogató rendszer javát szolgálja a tető elejére beépített lézeres letapogató. A Volvo Recharge tanulmány a jövőre várható XC90-utódot előlegezi meg nekünk, ezzel kapcsolatban csak annyit tudunk biztosan, hogy új nevet kap, mivel a svédek búcsúznak a jelenlegi névadási rendszertől.