Amíg a Toyota Yarisnál radikálisan átalakított megjelenéssel álltak elő a formatervezők, addig a Cross névre hallgató szabadidő-autónál már nincsenek kicsapongások, hanem a mifelénk a RAV4-essel bevezetett határozott vonalvezetést követték. Magasan hordja az orrát, pardon márkajelzését a kifejezetten az európai piac számára kifejlesztett autó, nem csak a lemezek miatt tűnnek nagynak a kerékjáratok, de ténylegesen is azok, hiszen akár 18 colos felnikkel is lehet rendelni az újdonságot. Az izmos vonalak hangsúlyozására keverték ki a fényképeken is látható Sárgaréz Arany nevű metálfényt, amelynél zöld hozzáadásával tompították az aranyat.
A TNGA-B építőkészletet használja a szabadidő-autó, a 2560 mm-es tengelytávolság megegyezik a Yariséval, de a Cross 24 centivel hosszabb, 2 centivel szélesebb és 9 centivel magasabb – utóbbi értékből 6 centi a tényleges növekedés, hiszen 3 centivel megemelték a hasmagasságot is. A hossz növekedéséből 6 centi került előre és 18 centi hátra, a pontos méretek ismerete nélkül azt állítják, hogy tágasabb lett az utas- és csomagtér is a normál kisautóhoz képest. Elektromos mozgatású csomagtérajtó is elérhető, akár érintésmentes nyitással, a padló több magasságban rögzíthető, a hátsó ülés 40:20:40 arányban osztott.
Benzinmotorral és benzin-elektromos hibrid hajtással lesz választható a Yaris Cross, és mindkettőhöz elérhető lesz összkerékhajtás. A benzines 1,5 literes háromhengerest kap, teljesítménye 120 lóerő, hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval és fokozatmentes automatával párosítható, Európában csak elsőkerékhajtással adják, Japánban összkerékhajtás is elérhető lesz. Az öntöltő hibridnél az 1,5-ös háromhengeres Atkinson ciklus szerint működik és 91 lóerő a teljesítménye, emellett egy 80 LE/141 Nm teljesítményű villanymotor hajt be a bolygóműbe, a rendszerteljesítmény 116 lóerő. A hibrid változatnál virtuális az összkerékhajtás, azaz egy külön 5,3 lóerős villanymotor hajtja szükség esetén a hátsó kerekeket – a rendszerteljesítmény változatlanul 116 lóerő, mert azt a 4,3 Ah kapacitású lítium-ion akkumulátor teljesítményleadása korlátozza.
A mérnökök a márka összes új autójához hasonlóan nagy figyelmet fordítottak az élvezetes vezethetőségre, persze az alacsony károsanyag-kibocsájtás megőrzése mellett. Az elsőkerékhajtású Toyota Yaris Cross Hybrid fogyasztása 5,2 l/100 km, a virtuális összkerékhajtású változaté 5,8 l/100 km a WLTP-szabvány szerint mérve, ezek az értékek azonban még változhatnak a végleges homologizáció függvényében.
Most ugyan leleplezték az autót, de a piaci bevezetésre mifelénk csak 2021-ben kerül sor, először az új Yaris termelését futtatják fel a franciaországi Valenciennes-ben található üzemben, csak azt követően érkezik majd a Yaris Cross, amelyből évi 150 000 példány gyártását tervezik. Japánban Iwate városában fogják gyártani a típust, az ott tervezett darabszámokról nincsenek információk.