Európa-szerte megkezdődött az Audi Q8-as forgalmazása, ebből az apropóból az Audi felsorakoztatta nagy méretű autóit, hogy bizonyítsa, milyen sokoldalú a kínálata. Azonban a Q7-es valahogy lemaradt az A6, A6 Avant, A7, A8 és Q8-as alkotta csoportképről, mintha nem is létezne az egyébként jól fogyó óriási szabadidő-autó.
Talán az a baj, hogy még az előző, kissé unalmas formavilágot képviseli a hagyományos, kombi befejezésű szabadidő-autó, és túl korai még az ezen a helyzeten javító modellfrissítés. Idő közben egyébként szép csendben megújult a technika, egészen pontosan a 3,0 literes V6-os dízelre szűkítették a választékot. A 48V-os lágy-hibrid hajtással kiegészített erőforrás egy- vagy két turbóval, 231 vagy 286 lóerős teljesítménnyel választható, a legújabb divatnak megfelelően 45 TDI és 50 TDI a csomagtérfedélen elhelyezett jelzés.