Kis turbómotorokkal bővül hamarosan a PSA Peugeot-Citroën kínálata, és a dízelek terén is számíthatunk néhány újdonságra.
Az új, 1,2 literes háromhengeres VTi-nek elkészítik a még takarékosabb változatát e-VTi néven, amelyet alapból az új, hatfokozatú robotizált váltóval adnak majd – a C3-ban ez 3,9 l/100 km-es szabványos átlagot ér el. Ezt a továbbfejlesztett blokkot turbósítják, az 1.2 THP 110 és 130 lóerős teljesítménnyel lesz elérhető. Előbbi váltja majd a saját fejlesztésű 1,6-os szívómotort – amit például a C-Elysée-ben és a 301-esben használnak -, utóbbi váltja a 120 lóerős 1,6-os szívót, illetve az ideiglenes megoldásnak szánt, 125 lóerős 1.6 THP-t is. A Citroën C4-es esetén a 130 lóerő/230 Nm-es 1.2 THP 25 százalékkal lesz takarékosabb a jelenlegi 1.6 VTi-nél, ami 5,5 l/100 km-es átlagot jelent.
A dízeleknél az Euro 6-os előírásoknak megfelelő BlueHDi erőforrások jelentik a újdonságot, amelyek AdBlue adalék és SCR katalizátor segítségével érik el ezt. Az 1.6 BlueHDi 120 LE/320 Nm teljesítménnyel váltja a jelenlegi, 115 lóerős e-HDi-t, az új 308-asban 3,1 l/100 km-es fogyasztást tud majd ez a változat. A 2.0 literes BlueHDi-ből két változat is lesz, 150 és 180 lóerős teljesítménnyel, utóbbi a 308-as és az 508-as esetén is GT felszereltséggel – más kialakítású első felfüggesztés a jobb vezethetőség érdekében – lesz majd elérhető.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!