Telepakolták mindenféle csúcstechnikával a Mercedes-AMG C 63 legújabb változatát, igaz, ezek egy részére azért van szükség, hogy a csúcstechnika miatti tömegnövekedés negatív hatásait ellensúlyozzák. Hiába „felezték meg” a motort, az összkerékhajtás és -kormányzás, a plug-in hibrid hajtás miatt 356 kg-mal növekedett a saját tömeg. Még szerencse, hogy a teljesítmény is megugrott, ha van energia az akkumulátorban, akkor akár 680 lóerőnek és 1020 Nm-nek parancsol a sofőr.
A 2,0 literes turbómotor a 43-as jelzésű modellekhez képest fizikailag nagyobb méretű turbófeltöltőt kap, és utóbbi hajtó villanymotorja (ami részterhelésen pörgeti a feltöltőt) nem a 48 voltos, hanem a nagyfeszültségű akkumulátor 400 voltos rendszerét használja, azaz nagyobb teljesítményű. Az eredmény 476 lóerő (6725/perc) és 545 Nm (5250-5500/perc). Van indítógenerátor is, amely feladata a kiegészítő rendszerek (légkondicionáló-kompresszor, generátor) hajtása akkor is, ha az autó és a belső égésű motor áll – ez is a 400 voltos nagyfeszültségű rendszerből kapja az energiát, amelynek a központja a 6,1 kWh kapacitású, 89 kg tömegű akkumulátor. Ez állandó 70 kW, rövid ideig 150 kW energiát tud leadni, azaz ennyi energiával látja el a hátsó tengelyre 2 fokozatú váltón keresztül hajtó villanymotort (legfeljebb 204 LE/320 Nm), és szükség esetén 13 km-nyi elektromos hatótávolságot is biztosít, így nem felel meg a hazai zöld rendszám követelményeinek. Akár 100 kW teljesítményű fékenergia-visszatermelésre is lehetőség van.
Ha lehet hinni a szabványos mérésnek, a Mercedes-AMG C 63 S E Performance mindössze 6,9 l/100 km-es fogyasztással működik, ami annyiból igaz lehet, hogy ha a sofőr mind a 680 lóerőt akarja, akkor rá lesz kényszerítve a konnektor-keresésre. A 9 fokozatú, többtárcsás tengelykapcsolót használó automatával és az összkerékhajtással, valamint teljesen feltöltött akkumulátorral 3,4 másodpercig tart a 0-100 km/óra sprint, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra, amelyet az AMG Driver’s Package rendelésekor a limuzinnál 280 km/órára, a kombinál – ez a karosszériaforma csak Európában választható – 270 km/órára emelnek. Annak érdekében, hogy a több mint 2 tonnás tömegű autó kanyarban is gyors legyen, elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás és összkerék-kormányzás is segít, a fékrendszer elöl 6 dugattyús nyergeket használ.
Az MBUX digitális segéd adatrögzítővel bővült, amely a jármű 80 paraméterét képes későbbi elemzés számára rögzíteni. A jármű alacsony frekvenciás műhangját – elektromos haladás – úgy alkották meg, hogy az az utastérben is hallható, alapesetben ez 30 km/óránál elnémul, de a kormánykeréken külön gomb van arra, hogy ezt nagyobb tempónál is bekapcsolhassa a sofőr. A motorhangot egyébként digitálisan juttatják el a beltérbe, tehát egy mikrofon van a kipufogórendszerben (a nyomásérzékelőbe építve, a katalizátor előtt), aminek a hangját a hangszórók sugározzák – üzemmódtól függő intenzitással.