Ugyanarra a TNGA-B alapra építették fel a Sienta egyterű új generációját, amelyet a Yaris is használ, a 4,26 méteres karosszériához 2,75 méteres tengelytávolság tartozik. Ezek alapvetően változatlanok maradtak az elődhöz képest, mégis tágasabb lett az utastér azáltal, hogy kevesebb helyet foglal el a technika, tehát előrébb került az utastér, és meredekebbek a karosszéria oldalai – lejjebb került az övvonal, így nagyobbak az ablakfelületek. A kocsi orránál és a hátsó lámpánál is a Fiat Panda vonásai fedezhetőek fel, egyébként furcsa oldalsó kerékjárat-toldatokkal védik a fényezett lökhárítókat.
Az utastérben alapesetben 2 üléssort találunk, de rendelhetőek hátsó, padlóba hajtható pótülések is. A nagy méretű hátsó ajtón keresztül a hátsó sorok ledöntését követően 27 colos kerékkel szerelt kerékpárt úgy lehet begurítani a Sienta belsejébe, hogy nem kell kiszedni annak első kerekét. A műszerfal átalakításánál megnövelték a tárolóhelyek számát, a központi érintőképernyő 8 vagy 10,5 colos képátlójú, digitális műszeregység csak a magasabb felszereltségekhez jár. Családi autóként a szövetkárpit olyan felületkezelést kap, ami ellenállóvá teszi azt a kosszal/szagokkal szemben és könnyen takarítható lesz.
Alapesetben az 1,5-ös 3 hengerest kapja (120 LE) a Toyota Sienta, ami fokozatmentes automatikus váltón keresztül hajtja az első kerekeket, opciós az 1,5-ös 3 hengerest használó öntöltő hibrid rendszer (116 LE), ehhez kínálnak egyedül összkerékhajtást, ami a hátsó hajtómotorral (3 LE) megvalósított E-Four rendszer. A szabványos átlagfogyasztás 5,4 illetve 3,5 l/100 km.