Mindenki meglepetésére a DTM nürburgringi fordulóján mutatta meg a nagyközönségnek az új X3 M és X4 M modellek álcázott prototípusait, amelyeket körbe is küldtek a pályán. Egyelőre még csak arról van szó, hogy most kezdődik a típusok végső tesztelése, tehát jövő tavasszal várható majd a tényleges leleplezés.
A nagy álcázás közepette azért tisztán ki lehet venni az új lökhárítókat, amelyek elöl nagyobb méretű légbeömlőket viselnek, hátul pedig négy darab jól látható csövön távoznak a kipufogógázok. A motortérben az a soros hathengeres biturbó jut szerephez, amely a WLTP-homologizáció előtt az M3/M4-est hajtotta, ott a részecskeszűrő – és az annak beépítéséhez szükséges hely – hiánya okozta a vesztét, a szabadidő-autóknál nincs ilyen probléma. Teljesítményadatokat később közölnek, 450-480 lóerőről lehet szó, attól függően, hogy a normál vagy a Competition kivitelről van szó.
Az M5-ösből ismert, kifejezetten az M modellekhez fejlesztett – csak hátsókerékhajtásba is kapcsolható a rendszer – összkerékhajtás van a fedélzeten, a hátsó tengelyen elektronikusan vezérelt aktív M differenciálművel. „Jellegzetes BMW M teljesítmény-karakterisztikájával a BMW X3 M és a BMW X4 M modellpárosa új menetdinamikai mércét állít fel a szegmensben” – mondta Frank van Meel, a BMW M GmbH elnöke.
First glimpse: The future BMW X3 M and BMW X4 M.
A sneak preview of the future BMW X3 M and BMW X4 M by BMW M CEO Frank van Meel.
Gepostet von BMW M am Samstag, 8. September 2018