A V-Motion 2.0 formavilágnak köszönhetően sokkal sportosabb lett a Nissan középkategóriás szedánjának a megjelenése, az arányokat is átalakították egy kicsit, kevesebb hely jut a motortérnek, mivel nincs többé V6-os motor.
Az alap erőforrás egy továbbfejlesztett, 2,5 literes négyhengeres (188 LE/244 Nm), felár ellenében pedig a 2,0 literes, változó sűrítésű turbómotort kínálják 248 LE/370 Nm teljesítménnyel – ezek az értékek prémium, azaz 91 oktános benzin használata esetén igazak. Meglepő módon csak az alapmotorhoz kínálnak összkerékhajtást, ami a jól ismert többtárcsás tengelykapcsolót használja, új elem a fékezéses differenciálzár. A váltó minden esetben fokozatmentes automata.
A hatodik generációs Nissan Altima megkapja a ProPilot Assist nevű vezetőtámogató rendszerét, amely távolság- és sávtartó funkciót jelent, és egészen megállásig fékez – az újraindításhoz rá kell lépni a gázpedálra. A parkolásnál való koccanások ellen dolgozik a hátsó vészféksegéd.