A Nissan két évvel ezelőtt dobta piacra a Navara alvázát és technikáját használó Terra terepjáróját, amely most, alig pár héttel a Navara megújulását követően frissítést kapott, és ezzel párhuzamosan öt év kihagyást követően visszatér az X-Terra névhez. Nem keverendő az autó a Kínában nemrég piacra dobott Palazzo nevű alkotással, azzal ellentétben teljesen egyedi a karosszéria, az utastér pedig hétszemélyes.
A műszerfalon már 9 colos képátlójú a központi érintőképernyő, az elérhető szórakoztatócsomagban egy, a tetőlemezről lehajtható 11 colos monitor is van, amelyet a hátsó utasok tudnak szemmel követni utazás közben. A vezető dolgát digitális belső tükör könnyíti, azaz a hátsó kamera képét látja ide pillantva a vezető.
A Közel-Keleten 2,5 literes négyhengeressel (165 LE/241 Nm) és hétfokozatú automatával adják a Nissan X-Terrát, alapesetben hátsókerékhajtással, extraként kapcsolható összkerékhajtással. Utóbbi esetben elektronikusan zárható hátsó differenciálmű és fékezéses differenciálzárak is vannak a fedélzeten terepfokozattal együtt.