Széleskörű felhasználásra szánja a Ford a Mustang, a Ranger és az F-150-es típusokban már használt, tízfokozatú automatikus váltóját. Olyan hátsókerékhajtású konfigurációkhoz ajánlják a nagy teherbírású és takarékos szerkezetet, melyek nagy terhet mozgatnak, és gyakran járnak velük városi környezetben, mint például a mentő- és lakóautók, a 15-18 személyes minibuszok vagy az élelmiszerszállítók.
Az újdonság a 3500 és 4600 kg össztömegű Transit-variációkhoz rendelhető, a legnagyobb vontatmány-össztömeg 6100 kg, a vontatóképesség eléri a 2800 kg-t. A 2,0 literes, 170 lóerős EcoBlue HDT dízelhez választható váltót hatmillió kilométeren át tesztelte a Ford, működését a Transit esetében a nagy tömeg mozgatásához programozták.
20 különböző, szabadalmaztatott technológia biztosítja, hogy a váltások minél gyorsabban és simábban történjenek. Az öntvénybe integrált direkt mágnesszelep például pontosabb nyomást állít be a tengelykapcsolónál, csökkenti a kinyomás idejét, hogy több nyomatékot továbbíthasson a kerekekhez. A belső súrlódást egy alacsony viszkozitású váltófolyadék csökkenti, mérsékelve a fogyasztást és az alkatrészek kopását.