A Koenigsegg legújabb szuperautója esetén nem az innovatív anyaghasználat és a lélegzetelállító motorerő okozza a legnagyobb meglepődést, hanem az, hogy a Genfben esedékes leleplezéskor rögtön az autóhoz tervezett síléc-szállító tetődobozt is bemutatják.
Úgy tűnik, a Koenigsegg ezúttal a szupergazdagok azon speciális csoportját célozza meg az autóval, akik még járnak síelni, és nem restek lemondani a privátjet kényelméről egy hátsókerékhajtású szuperautó kedvéért. Havon elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű és az új fejlesztésű hétfokozatú, dupla kuplungos váltó segítségével őrizheti meg az uralmát a sofőr az autó felett.
Ha netán mégis az autópályán száguldozást választaná, az elméletileg elérhető végsebesség 440 km/óra. Ezt azonban csak rövid időre, ellenőrzött körülmények között teszi lehetővé a gyár, alaphelyzetben korlátozzák a csúcssebességet. Nem mintha a 375 km/óra olyan biztonságos dolog lenne…
Mindennek az eléréséről a Koenigsegg által kifeljesztett, ötliteres, biturbó V8-as erőforrás gondoskodik, amely a különféle üzemanyag és előírások függvényében 940-1115 lóerő teljesítményű, maximális nyomatéka 1100-1200 Nm. Mivel az autó üresen csak 1330 kg, a motor nem nagyon erőlködik, és a fogyasztásmérésen is remekel: az európai szabvány szerint mindössze 14,7 l/100 km az átlaga.