Néhány ökölszabály alapján váltanak az autósok téli abroncsra, például hogy 7 °C-os napi átlaghőmérsékletnél jön el a csere ideje, és hogy aki jót akar magának, az ne várja meg a törvényben előírt 1,6 mm-es minimum profilmélységet, hanem már 4 mm-nél vásároljon új garnitúrát. Ehhez képest Jürgen John, a Michelin abroncsgyár német igazgatója szerint aki utóbbit megfogadja, az feleslegesen veri magát nagy kiadásba, és rengeteg nyersanyagot pocsékol, mivel „Statisztikailag nem kimutatható, hogy a 4 mm-es profilmélységű abroncs jobb, mint egy 1,6 mm-es.” Azt javasolja a szakember, hogy ha sérülésmentesek az abroncsok, akkor a modern abroncsokat nyugodtan lehet a törvényi minimumig használni. Németországban a kutatások szerint az autósok a nyári abroncsokat 2,8-3, a télieket 3,5 mm-es profilmélységnél dobják ki, ha ténylegesen elhasználnák őket, akkor ötödével csökkenne a kiskereskedelmi forgalom. Az így generált forgalomnál sokkal fontosabb az környezeti terhelés csökkentése, amelyet a régi abroncs újrahasznosítása és az újak legyártása jelent. Jó lenne, ha az abroncsteszteken nem csak új, hanem az 1,6 mm-es határon lévő abroncsokat is tesztelnének, de ilyeneket egyelőre csak az abroncsgyártók belső vizsgálatain végeznek. Jürgen John szerint egyébként az 1,6 mm-es alsó határ tényleg a végpont, a gyártók is erre fejlesztenek, nem érdemes ez alá menni, és továbbra is életben van az az ajánlás, hogy a 8 éves abroncs keveréke már elveszíti a rugalmasságát, az ilyet mindenképpen cserélni kell. A törvényi előírásokat is be kell tartani, Ausztriában például 4 mm-es profilmélységet ír elő a jogszabály.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!