Sokáig csiszolták az előző Honda Civic Type R-t a japán mérnökök, végül alig több, mint egy évig volt csak a kínálat része a turbómotorral újjászületett forró ferdehátú. Nem megy veszendőbe a munka, hiszen az új generációs autóban szinte változtatás nélkül vették át a hajtásláncot.
Az új, nagyobb karosszéria könnyebb és 38 százalékkal nagyobb a csavarodási merevsége a korábbinál. Teljesen burkolt padlóval, a légáram leválását segítő hátsó légterelőkkel optimalizálták az aerodinamikát. Az első MacPherson rugóstagos felfüggesztésnél módosítják a geometriát a normál Civichez képest a saját kormányzási tulajdonság csökkentése érdekében, a hátsó független felfüggesztésnél merevebb lengőkarokat használ a Type R.
A hatfokozatú váltónál fordulatszám-szinkronizálást vezettek be, tehát visszakapcsoláskor magától adja a köztesgázt az autó, a motorvezérlő elektronika átprogramozásával jobb gázreakciót értek el a mérnökök, és a teljesítmény is 320 lóerőre emelkedett, változatlan, 400 Nm-es nyomatékmaximum mellett. Swindonban készül majd az új Honda Civic Type R, innen exportálják majd világszerte az autót, amely az első Type R modell lesz, amelyet hivatalos csatornákon keresztül meg lehet majd vásárolni az Egyesült Államokban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!