Oroszországban egyszer már megpróbáltak szuperautókat készíteni, és noha a Marussia még a Forma-1 világába is eljutott, az autógyártás már nem igazán jött össze –nem sokkal a projekt lezárását követően először a főkonstruktőr, majd egy évvel később még ketten megpróbálták hasznosítani a tapasztalatokat, de a próbálkozások hiábavalóak voltak. Most Roman Ruszinov kérésére/finanszírozásával újra előkerült az orosz szuperautó projekt, és a Marussia egykori főkonstruktőre, Igor Ermilin az akkor készített tervek módosításával alkotta meg a karbon vázat, a szintén karbon karosszéria megjelenéséért Dmitrij Krilov felelt.
A Rossa név a „Российские спортивные автомобили” (orosz sportkocsi) névből ered, és ezzel arra utalnak, hogy elsősorban a motorsport világát akarják meghódítani, GT2 és GT3-as kategóriájú versenyautókkal indul majd a sorozatgyártás 2025-ben. Jelenleg egy teljesen működőképes prototípussal rendelkeznek, de ez még messze nem azonos a végleges változattal. A prototípus például a Lamborghini 5,2 literes V10-es motorját (680 LE) használja 6 fokozatú robotizált váltóval, a végleges modellbe a Judd Power által készített 5,0 literes szívó V10-es kerül majd 800 lóerővel 6 fokozatú szekvenciális váltóval. Már mint ha az Oroszország elleni szankciók lehetővé teszik a brit cég által készített motorok szállítását…
Utóbbiak kulcsfontosságúak a versenyképesség javítása érdekében, hiszen az új motor és váltó több mint 1 mázsával könnyebb a Rossa prototípusba épített jelenlegi hajtásnál, emellett még 1 mázsát le akarnak faragni – a cél a 900 kg-os száraz tömeg. Az előzetes számítások szerint a 0-100 km/óra gyorsulás 3,2 másodpercig tart, a csúcssebesség pedig eléri a 380 km/órát.
A jelenleg 42 éves Roman Ruszinov azért pénzeli az egész Rossa projektet, mert versenyezni akar, és úgy ítélte meg, ehhez a legjobb, ha saját maga gondoskodik a technikáról. Most ugyan megmutatták a teljesen működőképes prototípust, de még sokat kell fejleszteni az egész konstrukción ahhoz, hogy az nemzetközi szinten is versenyképes legyen, a nem titkolt cél egyébként a LeMans-i indulás és kategóriagyőzelem. A Rossa ennek megfelelően elsősorban hobbi, tehát könnyen lehet, hogy pár versenyautó elkészítése után véget ér a projekt, de ha megfelelő érdeklődés mutatkozik a jelen számítások szerint 500 000 euró körüli áron adott rendszámos változat iránt, akkor azt 2026-ban dobják piacra. Utóbbinak várható megjelenését az orosz védjegy-hivatal adatbázisa már tartalmazza.