Nagy-Britanniában évente mintegy 29 000 ember hal meg olyan betegségekben, amelyekért a nagy légszennyezettség tehető felelőssé. A tudósok szerint ezen belül 7000 ember halálért a dízelmotorok koromkibocsájtása tehető felelőssé- Boris Johnson londoni polgármester szerint a dízelmotoros járművek egészségügyi kockázatot jelentenek, és 1000-2000 fontos (400-800 ezer Ft) roncsprémiummal kellene támogatni lecserélésüket egy kevésbé környezetszennyező járműre.
Erre is csak azért lennének jogosultak a dízel járművek vezetői, mert a politikusok hosszú éveken át félrevezették őket azzal, hogy azt állították, hogy az alacsony fogyasztás alacsony környezetszennyezést jelent, miközben a magas nitrogén-dioxid és koromkibocsájtás miatt ezek a közúti forgalomból eredő légszennyezés fő forrásai. Talán populistának tűnhet a londoni polgármester nyilatkozata, de az egybevág a törvényalkotók akaratával is, hiszen Nagy-Britannia mintegy 300 millió fontos (118,3 milliárd Ft) büntetésre számíthat az Európai Uniótól azért, mert nem tudta csökkenteni a nitrogén dioxid kibocsájtását. London városa 2020-ra teljesen átalakítja tömegközlekedését, dízel-elektromos hibrid buszok futnak majd az utakon, a meglévő behajtási zónába a dízelüzemű járművek tulajdonosai csak extra 10 font megfizetése után hajthatnak majd be, 2018-tól csak hibrid vagy teljesen elektromos taxik üzemelhetnek majd.
Ezen felül az is szándékában áll Boris Johnsonnak, hogy a jelenleg a belső kerületekre érvényes dugódíj-zónát kiterjessze az egész városra. Minden megtett kilométerért fizetni kellene, cserébe eltörölnék a gépjárműadót és az üzemanyag árába épített útadót – az alacsony károsanyag-kibocsájtású járművek kedvezményt kapnának az útdíjból. Ez utóbbi ötlet azonban nem oldható meg helyi rendelettel, és jelen pillanatban még egyik politikai párt se támogatja, de a többi tényleg megvalósulhat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!