A Honda még mindig váratja a rajongókat, a Genfi Autószalonon továbbra is tanulmányként szerepelt a Civic Type R – igaz, ezúttal már a végleges formájában láthattuk az autót. Mellbevágóan gyönyörű az a hátsó lámpa. Különösen, ha a sofőr figyelmetlenül tolat.
Teljesen átalakult a hátsó megjelenés, de elöl is nagyobb légbeömlőt látunk, alaposan kiszélesítették a kerékjáratokat, hogy elférjenek a 20 colos könnyűfém felnik és a rájuk szerelt 245/30-as Continental abroncsok. Szemmel láthatóan már rég készen van az autó, miért várnak a bemutatásával? Hát, a japánok korábban azt ígérték, hogy az új Honda Civic Type R lesz a leggyorsabb, elsőkerékhajtású szériaautó a Nürburgringen.
Márpedig aktuálisan a Seat Leon Cupra 280-as az aktuális csúcstartó, most a héten jelentették be, hogy 7:58.44 alatt száguldott végig a Nordschleifén az autó – még álcázott karosszériával, a feláras Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal szerelve, 10 fokos lég- 8 fokos pályahőmérséklet mellett. Jordi Gene volt a pilóta, aki a 154,98 km/h-s átlagtempójú kört futotta.
Ezt az időt kell most a Hondának megdöntenie a 2,0 literes lökettérfogatú, „több mint 280 lóerős” teljesítményű motorral hajtott autójával. Ráadásul nem is kicsit, ha nem csak pár hétre akarja megszerezni az elsőséget. A Seat ugyanis már az utolsó simításokat végzi a Leon Cupra R típuson, amelynél több mint 300 lóerős teljesítmény gyilkolja majd az első kereket, még keményebb lesz a felfüggesztés, még nagyobb teljesítményű fék, satöbbi. A Hondának igazából ez utóbbit kell legyőznie ahhoz, hogy betartsa ígéretét…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!