Az előrejelzések szerint mindenki arra számított, hogy elsőként a Volkswagen Golf kapja majd meg az új fejlesztésű, 1,0 literes háromhengeres turbómotort, ami középtávon az 1,2 literes négyhengeres erőforrást váltja majd. Azonban elsőként a Seat Leonhoz lesz elérhető az új erőforrás, 115 lóerős csúcsteljesítménnyel.
A 110 lóerős 1.2 TSI helyére lépő 1.0 TSI szabványos fogyasztása mindössze 4,3 l/100 km, a CO2-kibocsájtása az ez alapján adózó országokban lélektani határ alatt maradó 99 g/km, ami 15 százalékos javulást jelent. Hollandiában már júniusban megkapják az első megrendelők a kis motorral szerelt autókat, és nem kell majd sokat várni a gyengébb teljesítményű (95 LE, 5 fokozatú váltóval) változatra sem, hiszen az új háromhengeres már teljesíti az Euro 6-os előírásokat, az általa váltott négyhengeres pedig megmarad az Euro 5-ös szinten. Az új turbós benzinmotor lesz egyébként a legfontosabb változás az Ibiza szintén hamarosan várható frissítésénél.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!