Az Eagle manufaktúra immár 35 éve foglalkozik a Jaguar E-Typeok felújításával és szükség szerint modernizálásával. Az eddig gyűjtött tapasztalataikat felhasználva, mintegy 8000 munkaóra alatt építették meg az Eagle Lightweight GT-t, amely állításuk szerint a legtökéletesebb E-Type, ami valaha létezett. Ennél a spártai versenyautó megjelenését modern kényelmi berendezésekkel és megbízható működéssel ötvözik.
Három évvel ezelőtt azzal kezdődött a munka, hogy vettek egy első szériás E-Type-ot és azt teljesen szétszedték. Nem a gyárilag használt, törékeny alumíniumból, hanem modern alumíniumötvözetből készítették el az új karosszériaelemeket, csak az új karosszéria megépítése 2500 munkaórát vett igénybe, mert a gyárinál sokkal kisebb illesztési réseket valósítottak meg. Módosítottak az aerodinamikán, a gyárinál mélyebbek a küszöböt, így az ülések és az egész jármű tömegközéppontja lejjebb került.
A hosszú orrban az Eagle által tökéletesített soros hathengeres dolgozik, az eredeti E-Type Lightweighthez hasonlóan acél helyett alumíniumból készül a blokk, a lökettérfogat 4,7 liter, megerősített forgattyús mechanizmus és nagyszelepes hengerfej is került az autóra, a csúcsteljesítmény 280 lóerő 5750/percnél, a maximális nyomaték 508 Nm 4000/percnél. Magnéziumból készítették el a váltóházat, -harangot, az olajteknőt, a differenciálházat. Maga az ötfokozatú váltó gyakorlatilag teljesen új fejlesztésű, szinkronizált szerkezet, az áttételeket a nagy teljesítményű és könnyű (1017 kg a saját tömeg) autóhoz igazították.
A következetes könnyű építésnek köszönhetően ezt a saját tömeget ráadásul légkondicionálóval együtt tudja az Eagle Lightweight GT. A felfüggesztésben Öhlins állítható lengéscsillapítók gondoskodnak a kényelmes és sportos haladásról. A padlólemez áttervezésével megnövelték a lábtér méretét, még arra is figyeltek, hogy legyen hely az ülésállító karok mellett az emberi kéznek.