Amerikában öt és hét üléses változata is lesz a modellnek, az öreg kontinensen viszont kizárólag hét üléssel lehet majd megvásárolni a Toyota újdonságát – előreláthatólag 2012 nyarától. A 4615 mm hosszú, 1775 mm széles és 1575 mm magas modell minden dimenziójában nagyobb, mint az alapjául szolgáló Prius. A szélesség 3, a magasság 8,5 cm-rel nagyobb, a 2780 mm-es tengelytáv pedig 8 cm-rel több.
A Priussal ellentétben az újdonság nem nikkel-metál hidrid, hanem lítium-ion akkumulátorcsomaggal készül, illetve az is fontos változás, hogy a telepeket nem a csomagtér padlóban, hanem az első két utas ülőhelye alá tették. Külön érdekesség, hogy az amerikai verzió nikkel-metál akkumulátorral készül majd, a lítium-ion telepek tehát az európai modellek kiváltsága lesz. Természetesen az 1,8 literes benzinmotor és a hajtáslánc az apróbb változtatásokat leszámítva megegyezik a Priuséval, így a Toyota joggal bízik abban, hogy a legtakarékosabb és legszerényebb károsanyag-kibocsátással rendelkező hétüléses autó lesz a Prius+.
A Japán tervezésű és gyártású modell csomagterének méretadatait nem hozta nyilvánosságra a gyártó, ám az akkumulátor utastérben való elhelyezése miatt nem valószínű, hogy kisebb lenne, mint bármelyik közvetlen vetélytársának. A sikerhez természetesen nem csak vonzó paraméterekre, hanem versenyképes árra is szükség lesz.