Nem véletlen, hogy az eggyel nagyobb GLE típusnál a kupé egy kicsit ducinak tűnik, hiszen a tervezőknek a meglévő karosszériával kellett dolgozniuk. Ezzel szemben a GLC-nél már kezdettől fogva benne volt a pakliban, hogy kupé is lesz belőle, ennek megfelelően lett olyan hosszú a tengelytávolság, illetve ezért van a számottevő, +6 centis hossz- és -4 centis magasságbeli eltérés a GLC Coupé esetén.

Lényegében változtatások nélkül került sorozatgyártásba a 2015-ös Sanghaji Autószalonon bemutatott tanulmány, amelyet a Mercedes szabadidő-autói között sportkocsinak tartanak, ennek megfelelően sportosabb a futómű hangolása, és közvetlenebb áttételezésű a kormánygépe a kombi GLC-hez képest. Két feláras felfüggesztés is van, az egyiknél elektronikus a lengéscsillapítás, a másik légrugós.

Európában a 2,1 literes dízel (170 vagy 204 LE) és a 211 lóerős 2,0 literes benzinessel indul a forgalmazás idén ősszel, és még az év vége előtt csatlakozik ezekhez a Mercedes-AMG GLC 43. A V8-as biturbóval szerelt 63-as modellre várhatóan a jövő év közepéig kell várnunk, egyszerre dobják majd piacra a hálózatról tölthető hibrid változattal – utóbbival kapcsolatban 320 lóerős rendszerteljesítményt és 30 km elektromos hatótávolságot pletykálnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!