Már önmagában is elég hivalkodó a legnagyobb Toyota, így a frissülésből épp csak a LED-es nappali menetfények megjelenése tűnik fel a szemlélőnek. Pedig ha lenne egy nagyítója, láthatná a körben elhelyezett kamerákat, amelyek elsődleges célja, hogy parkoláskor senkit és semmit ne tapossunk el az óriási Land Cruiser V8-assal, másodsorban pedig terepen tudunk körbenézni anélkül, hogy kiszállnánk például a sárba.

Megemeli magát, ha szükséges
A hétköznapi forgalomban minden más személyautónál hatalmasabbnak érezzük a karosszériát, nyugodtan lenézhetünk a vezetőülésből a német óriás-SUV-ok sofőrjeire. Amatőrök… Szó szerint, hiszen vetélytársaitól eltérően a japánok igazi terepjárót alkottak, amelynek összkerékhajtása mostantól sokkal jobban elektronizált, mint korábban: egy forgókapcsoló segítségével az aktuális talajviszonyokhoz (fű, szikla, föld stb.) tudjuk igazítani a hajtást.
Van még egy aranyos funkció is: ha terepfokozatban alászedjük a kormányt, akkor az ívbelső kerekek fékezésével csökken a fordulókör átmérője. Megtartották a növelhető hasmagasságot (elöl 11, hátul 10 centit tud emelni az acélrugós felfüggesztés), úgyhogy tényleg alig van valami, ami meg tudna állítani minket.

Az elektronikusan állítható lengéscsillapítással lágyan ringatózó hajóvá tudjuk változtatni a Land Cruiser V8-ast, a másik végletet nem érdemes erőltetni, a magasan lévő tömegközéppont miatt nem fogunk tudni gyorsabban fordulni akkor sem, ha bekeményítjük a lengéscsillapítókat. A 4,5 literes turbódízel normál üzemben nem nagyon forog 2000-nél többet, kellemesen dorombolva álmosítja az utasokat, de ha kell, nagyon meglódítja a 2,6 tonnás karosszériát. Nem mintha ilyen inger ébredne a sofőrben, aki a békés magasból tekint le a forgalom többi résztvevőjére, és kipihenten éri el célját. Ha a kedve úgy tartja, akár toronyiránt is.

TETSZETT
nyomatékos motor
helykínálat
terepjáró képesség
NEM TETSZETT
érzéketlen kormányzás
nagy fordulókör (parkolás)
ÖSSZEGZÉS
Nem próbál versenyre kelni a SUV-okkal az aszfalton, cserében messze maga mögé utasítja azokat terepen. Különleges autó azoknak, akik valami ilyesmire vágynak.

Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D
Összlökettérfogat: 4461 cm3
Hengerek/szelepek: V8/32 turbódízel
Max. teljesítmény: 200 kW (272 LE) /min
Max. nyomaték: 650 Nm 1600-2800/min
Hossz./szél./mag.: 4950/1970/1910 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Saját tömeg/teherbírás: 2615/735 kg
Csomagtér: 655-2320 l
Üzemanyagtank: 93 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Maximális sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 11,2/8,5/9,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 12,03 l/100 km
CO2-kibocsátás: 250 g/km
A modell alapára: 22 290 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!