Előzetesen forradalminak nevezték a váltást, ami a Cadillac Escalade nevű óriás szabadidő-autó esetén most következik, ehhez képest a képeken se látunk semmi eget verő változást, és a műszaki részleteket böngészve se futunk bele semmi érdemi újdonságba.
Kezdjük azzal, hogy a hatalmas méretű téglatest ugyanolyan hatalmas méretű téglatest maradt, mint eddig is volt, épp csak a világítást cserélték LED-esre, no és a hátsó lámpa immár egészen a tetőig felnyúlik. Utóbbit leszámítva formailag sincs semmi izgalmas a karosszérián, de hát ennél az autónál mindig is az utasokat kényeztető belső tér volt a fontos, és ennek megfelelően az alváz-társaktól teljesen eltérő belsőt készítettek.
Kezdjük azzal, hogy mindkét (rövid: 1946 mm tengelytáv, 5180 mm hossz; hosszú: 3302 mm tengelytáv, 5698 mm hossz) esetben három üléssor van a fedélzeten, a középső sor ülései felár ellenében pár mozdulattal fotellé alakíthatóak. A műszerfal formája inkább a márka személyautóit, semmint a GM egyéb óriás-szabadidő-autóit idézi, műszerek helyett egy 12,3 colos képátlójú monitor informálja a vezetőt, alapfelszerelés a középkonzolon elhelyezett 8 colos képátlójú érintőképernyő és a legújabb OnStar rendszer is. Utóbbi már csak azért is létfontosságú, mert az elődök az egyik leggyakrabban (és legkönnyebben…) ellopott autónak számítanak, ami ellen szériában adott üvegtörés- behatolás- és emelés érzékelővel próbálnak fellépni, amelyek nem csak lokálisan riasztanak, de rögtön küldik a jelzést a központnak is.
A technika nagy vonalakban maradt a régi, az alvázra elöl független, hátul merev hidas felfüggesztést szerelnek, alapfelszerelés a MagnaRide változó lengéscsillapítás. A 6,2 literes V8-as közvetlen benzinbefecskendezésre váltott, teljesítménye 420 LE/623 Nm-re emelkedett, a váltó maradt a hatfokozatú automatikus. A karosszéria-hossz mellett a vásárlók az is eldönthetik, hátsó- vagy összkerékhajtást kérnek-e a Cadillac Escalade-hez, aminek a forgalmazása jövő tavasszal indul meg az Egyesült Államokban, és a jövő év végén érkezik meg az európai piacra. Hibrid változat 2015 előtt nem várható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!