A veszélyessége miatt betiltott B csoportot szerette volna uralni a Ford a Sierra alkatrészekből összedobált RS200-as középmotoros autóval, azonban a gép a kategória megszüntetése miatt nem tudta beváltani a hozzá fűzött reményeket.
Az elkészült autók aztán más kategóriákban versenyeztek, és nagy ritkán még felbukkan egy-egy példány az utcai változatok közül. Itt van például egy, az 1987-es szezonra készült Evolution változatok közül, amelyekből mindössze 24 darab készült – lényegében a B csoport 1986-os betiltásával egy időben. Ez esetben már 2,1 literes a turbómotor, amely a Ford által kibocsájtott papír szerint 600 lóerős, ami 3,1 másodperces 100-as sprintet tesz lehetővé. Ezzel még a Ferrari Enzo Ferrarit is maga mögé tudja utasítani az RS200, ami például a motor mellett Sierra ajtókkal, hátsó lámpákkal és szélvédővel rendelkezik, azaz tényleg egy pajtában dobálták össze.
Az internetes árverésen eladásra kínált példány mindössze 311 km-es futásteljesítménnyel rendelkezik – nem utolsó sorban azért, mert az egyébként Texasban található autót csak jövőre, 25 éves korában lehet majd forgalomba helyezni az USA-ban, mert veteránként nem vonatkoznak majd rá a környezetvédelmi előírások. A AP fékrendszert felújították, így az tökéletesen működőképes, de garancia nélkül kínálják eladásra. Aki tényleg egy ilyen ritkaságot keres, annak így is megéri.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!