Rekordot döntött a szuzukai versenypályán minden idők legextrémebb Type R modellje, a Civic Type R Limited Edition, az újoncnak mindössze 2 percre és 23,993 másodpercre volt szüksége, hogy körbeérjen a legendás japán aszfaltcsíkon. A Suzuka Circuit sokak szerint az F1 legizgalmasabb állomása, nem mellesleg 1962 óta a Honda járműveinek és erőforrásainak fontos teszthelyszíne. Építését a vállalat alapítója és egykori elnök-vezérigazgatója, Soichiro Honda irányította, itt hangzott el híres mondata is: „Egy automobil nem fejleszthető anélkül, hogy próbára ne tennénk versenypályán.”
A pályacsúcsot felállító, kísérleti kocsiként használt Type R Limited Edition 2020 februárjában nyerte el végleges formáját. Műszaki jellemzői megegyeznek a sorozatgyártású változatéval, a fejlesztők nem hajtottak végre módosításokat és teljesítményét sem fokozták.
Hideki Kakinuma, a Civic Type R fejlesztéséért felelős csapat vezetője elmondta: „A Type R Limited Edition a Honda elkötelezettségének bizonyítéka. Azért alkottuk meg, hogy a vezetés kvintesszenciáját nyújtsuk az autózás szerelmeseinek… egy olyan modellt, ami minden képzeletet felülmúl. A tervezőcsapat tagjai, közöttük én is, a motorsport megszállottjai, s azért dolgoznak, hogy a Civic Type R nemzedékről nemzedékre egyre tökéletesebb sportautóvá váljon. A jelenkori generáció sebességét a – márka motorsport-fejlesztéseiben kulcsfontosságú szerepet játszó – Honda Racing Development (HRD) szakembergárdájával fokoztuk a végsőkig, többek között ennek köszönhető a Type R 3 rekordja a világ egyik legnagyszerűbb pályáján.”
– A tesztelés során kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy a kétrészes, úszóágyazású tárcsák révén nagyobb és precízebben adagolható a fékerő, pont úgy, ahogyan azt a vezető elvárja – osztotta meg gondolatait Kakinuma san. – Mindezt megfejeltük a fékerő-elosztó optimalizálásával, így jelentősen csökkent a lassítással töltött idő és páratlan kanyarsebességet sikerült elérnünk. Ez – miként az eredmények mutatják – rendkívül fontos volt a híres-hírhedt S-kanyar és a Kanálkanyarként ismert második ív gyors abszolválásához. Fontos, hogy a fékteljesítmény növeléséhez a Michelin Cup2 abroncsok messze átlagon felüli tapadása, no meg a futóműrendszer és a kormánymű optimalizálása is nagyban hozzájárult, hiszen még hatékonyabb, dinamikusabb és kezelhetőbb lett az autó, s kiszámíthatóbban viselkedik a gyors irányváltásoknál, beleértve Suzuka S-kanyarjait is.
Kakinuma-san végül így zárta gondolatait: „A fejlett Civic Type R, melyet a fejlesztés kezdetén elképzeltük, ma már valóság, és bevallom, lenyűgöz az eredmény, amit elértünk. Az új Civic Type R küldetése, hogy elődjeihez hasonlóan a tökéletes, ultramodern sportautó szinonimája legyen. Ezzel persze nincs vége a kalandnak, a jövőben természetesen folytatódik a fejlesztés. Úgy gondolom, hogy olyan megoldásokat sikerült kidolgoznunk, amelyek még hatékonyabb működést és még átütőbb vezetési élményt garantálnak a Civic Type R-tulajdonosoknak. Jó szórakozást!”