Még csak fényképről ismerjük a Peugeot új kompakt autóját, az elődjének a nevét tovább hordozó 308-ast, de ez nem gátolja meg a franciákat abban, hogy alaposan megkeverjék a lapokat, és a Frankfurti Autószalonon egy igen forró ferdehátú változatát mutatják meg. Sajnos, a Peugeot 308 R egyelőre csak tanulmány.
A vörös-fekete fényezéstől eltekintve is változott a karosszéria, elöl-hátul 60 mm-rel lettek szélesebbek a kerékjáratok és a sárvédők annak érdekében, hogy az igen vad megjelenésű 19 colos kerekek (235/35-ös abroncsokkal) elférjenek, az új formájú – és igen jelentős méretű szellőzőfelületet biztosító első – lökhárítók miatt a hossz is gyarapodott. A nagyobb felni/gumi ellenére a hasmagasságot 26 mm-rel csökkentették. Nem véletlen ez a nagy odafigyelés, nem holmi kétszáz lóerő körüli langyos ferdehátúról van szó, annak ellenére, hogy a motortérbe az 1,6 literes turbómotor kerül.
A vetélytársakhoz képest kis lökettérfogatot 170 lóerős literteljesítménnyel kompenzálják, azaz ennél az autónál 270 lóerőnek és 330 Nm-nek parancsol a sofőr jobb lába. Elméletileg semmi akadálya annak, hogy sorozatgyártásba kerüljön a Peugeot 308 R, hiszen lényegében csak összelegózták a meglévő alkatrészekből, és még a flottafogyasztás miatt se kell nagyon aggódni, hiszen a szabványos mérési ciklus alapján 6,2 l/100 km a forró ferdehátú átlaga.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!