A Hyundai kínálatát korábban hagyományosan az Equus nevű luxuslimuzin koronázta meg, amely 1986 óta eleinte az alapját jelentő Mitsubishi Debonair-rel közösen fejlődött, de az utóbbi években már saját kútfőből dolgoztak a dél-koreai mérnökök. Ahogy az egy ilyen kategóriás autóhoz illett, egyedi igényeket is megvalósítottak, akár 1 méteres nyújtással is kínálták a reprezentációs járművet, és ez nem változik most sem.

Ami új, az a Genesis nevű márka, amelyet azért hívtak életre, mert az ilyen nevű limuzin sikere bebizonyította, a vásárlók vevők a dél-koreai luxusra. Felülről építkezik a Genesis, azaz elsőként a G90 (hazájában EQ900) nevű Equus-utódot dobják piacra, ezt követően érkezik majd a Hyundai Gensist váltót G80-as, és a tervek szerint 2020-ban már hét modell körül választhatnak majd az érdeklődők.

A G90-es alapváltozata 5205 mm hosszú, 1915 mm széles és 1495 mm magas, a tengelytávolság 3160 mm. Különösen nagy gondot fordítottak arra a mérnökök, hogy ne csak megjelenésben, de élményben is a luxuskategória élére kerüljön az új limuzin, ezért például csak a zaj- és vibrációk kiszűrésével több hónapig foglalkoztak, aminek meglett az eredménye: a méréseik szerint ez a legcsendesebb utasterű jármű a kategóriában. Ehhez többek között három ajtótömítés, dupla üvegezést használnak, nem csoda, hogy alaphelyzetben is 2405 kg a saját tömeg – alapmotorral és hátsókerékhajtással.

A 3,8 literes V6-os szívómotor 231 LE/397 Nm, a 3,3 literes V6-os biturbó 272LE/510 Nm teljesítményű, a kínálatot megkoronázó 5,0 literes V8-as 311 LE/520 Nm teljesítményű. A saját fejlesztésű 8 fokozatú automatikus váltó minden esetben széria, a H-Trac összkerékhajtás extra. Szintén feláras felszerelés a második sor VIP-ülése, amely két hatalmas méretű, 14-irányban állítható fotelt jelent az első ülések támlájára szerelt táblaszámítógépekkel, és igazi fából készült betétekkel burkolt könyöklővel.

Dél-Koreában debütált a Genesis márka, ezt követően Oroszország, a Közel-Kelet és az Egyesült Államok következnek, az első ötéves tervben nem szerepel az európai piacon történő megjelenés.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!