A Xiaopeng Cars mögött álló befektető jelenleg szponzorként vesz részt a Formula E világbajnokságban, de a tervei szerint amint beindul az autógyár, saját márkás csapatként is rajthoz állnak majd.
Nagyra törő tervek vannak, az első autó egy mintegy 300 km hatótávolságú, villanymotoros kompakt szabadidő-autó lesz, amely 7-8 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás tempóra. Intelligens autót és töltőt terveznek, amely a tapasztalatok alapján megjegyzi, mennyi energiára van szüksége a tulajdonosnak a napi közlekedés során, és a fennmaradó akkumulátor-kapacitással úgy gazdálkodik, hogy az éjjel (olcsó áram) beletáplált energiával nap közben (drága áram) képes táplálni az elektromos rendszert, így például csökkentheti az ember az iroda fenntartási költségeit – már ha ilyesmi számít olyasvalakinél, aki 100 000 dollárnak megfelelő összeget költ autóra.
Azért választották a technika tesztelésére a Lexus NX szabadidő-autót, mert hasonlóan sportos megjelenésű és nagyjából ekkora méretű autót tervez piacra dobni a Xiaopeng Cars. A prototípusról eltávolították a márkajelzéseket, a belső terében pedig hatalmas méretű érintőképernyővel alakították át a műszerfalat. A tervek szerint még az idén elkészülnek a gyártáshoz szüksége szerszámokkal, és 2017 közepén már a sorozatgyártást indítják el. Ezzel kapcsolatban annyi kételyt fogalmaztak meg a kínai elemzők, hogy nem tudni, mekkora éves darabszámban gondolkodik a Xiaopeng, illetve hogy még el se kezdték a kereskedőkkel való tárgyalásokat.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!