Pár évvel ezelőtt dobta piacra az elektronikusan vezérelt összkerékhajtását a Land Rover, és hamarosan még egy lépéssel tovább megy, és már nemcsak a hajtás, de az autó vezérlését is számítógépre bízza terepen.
Az ultrarövidhullámú radar az autó előtti 5 méteres sávot vizsgálja, és képes felismerni, milyen terep következik – fű, kavics, homok, hó – és annak megfelelően állítja be az összkerékhajtás vezérlését. A többi érzékelő – normál radar, lézeres letapogatás, kamera képének elemzése – alapján az autó körben felméri a terepet, majd az abroncs szélességét figyelembe véve képes megtervezni az ideális utat. Víz vagy bukkanó érzékelése esetén magától lelassít az autó, a technika védelme és az utasok kényelme érdekében, de azt is nézi a jármű, nincs-e valami olyan tereptárgy (faág) az úton, ami esetleg veszélyeztetné a karosszériát. Persze ez a technológia nem csak az épített környezetet elhagyva lehet hasznos, szűk parkolóhelyről is ki tud úgy navigálni az autó, hogy közben például simán felhajt a padkára, ha nincs más megoldás. Ráadásul konvojban is képesek lesznek haladni az ilyen fejlett Land Roverek, az első kitapossa az utat, a többi követi – példának az afrikai szafarikat hozta fel a gyár, ahol egy sofőr megy elöl, a turisták meg saját autójukban követik őt úgy, hogy közben nem az irányítással törődnek, hanem az állatvilágot figyelik.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!