Még 2010-ben vásárolta fel az Italdesign formatervező-stúdiót a Volkswagen csoport, és nagyon úgy tűnik, jól választottak. Amíg a Lamborghini már hosszú idő szenved azzal, készítsen-e szabadidő-autót (például az Urus nevű tanulmány alapján), addig az Italdesign nagyon is életszerű alternatívát készített a Parcour képében. És rögtön annak nyitott változatát is megépítették.
A városi akadályok leküzdéséről kapta a nevét a középmotoros, emelet hasmagasságú jármű, ami nem véletlen, hiszen nem dagonyázásra, hanem villantásra van kitalálva a kocsi. A 4530 mm hosszú, 2070 mm széles karosszéria a magas építés – nincs hasmagasság-érték – ellenére is csak 1335 mm magas.
Az 1550 kg tömegű sportkocsiknak a Gallardo adta kölcsön az 5,2 literes, 550 lóerős V10-es erőforrást, ami 3,6 másodperces 100-ra gyorsulást és 320 km/órás végsebességet tesz lehetővé. Arról egyelőre nincs hír, hogy valaha is sorozatgyártásba kerül-e az Italdesign Parcour, de bőven lenne helye a kínálatban, hiszen a kis Fornasari műhelyen kívül senki más nem készít ilyen sportos luxus szabadidő-autókat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!