Jelenleg épp hiányzik az európai piacról a Subaru Impreza típusa, a szabadidő-autós körítésű modell egyszerű XV-ként, a nagy teljesítményű változat pedig WRX STi-ként vásárolható meg, és akkor még ott van a Levorg néven futó kombi. A típusnév visszatérésére a modellváltással számíthatunk.
Most azonban még nem tudunk ennyire előreszaladni, hiszen az Észak-Amerikában tanulmányozott lépcsős hátú után most a szabadidő-autós körítésű, kissé emelt hasmagasságú változatot ismerhettük meg Genfben, világoskék fényezéssel és a mostaninál látványosabb részletekkel. Nem látszik, de most már azt is tudjuk, hogy teljesen új moduláris alapra építik fel a következő generációs Imprezát, amely hamarosan az összes Subaru alatt szolgál majd.
Mindez része annak, hogy a – hamarosan 100 százalékban – tulajdonos Toyota konszern új alapra helyezi autógyártását, padlólemezek helyett több moduláris alapot készít, ahol az A oszlop alsó részéig bezárólag tart a közös alkatrészek zónája, ahogy jelen esetben is. A Subaru-specifikus alapnál annyi az eltérés, hogy figyelembe vették a boxermotorok széles és lapos elhelyezkedését, illetve itt alaphelyzetben is helyet hagynak a kardánalagútnak. Az új moduláris alap benzin és dízelmotornak (nagyobb helyigényű kipufogórendszer), valamint akkumulátoroknak is helye biztosít.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!