Úgy tűnik, hogy Kínában már túl vannak a koronavírus-járvány nehezén, az élet kezd visszatérni a megszokott kerékvágásba – azonban ez nem feltétlen a válság előtti helyzetet jelenti. Az Ipsos kutatócég megvizsgálta, hogyan változott a kínaiak hozzáállása az autókhoz. A legfontosabb változás, hogy az emberek közösségi közlekedésről (busz, metró) személyautókra váltanak, azok közül , akik akik soha nem rendelkeztek saját autóval 66% azt válaszolta, hogy hat hónapon belül saját autót akar venni, az indok pedig az, hogy ezzel is csökkenthetik a fertőzésveszélyt.
Az új autóknál a legfontosabb az egészséges kialakítás, értsd a nagyon erős szűrővel ellátott utastér, az antibakteriális anyagokból készült belső kialakítás, de fontos még a fertőzött területekre való figyelmeztetés (navigáció-funkció) és a bent ülők egészségi állapotának figyelése is. Fontos változás még, hogy nem márkakereskedésben akarják megvenni az autójukat a potenciális vásárlók, hanem online érdeklődnek, a lakásukból indulva szeretnék intézni a próbát és online fizetéssel (hitelügyintézés) szeretnék lebonyolítani a tranzakciót, illetve a lakásukban akarják átvenni autójukat.