Az Öböl-háború kapcsán olyan sokat szerepelt a tévében az AM General által a US Army számára 1980-ban kifejlesztett jármű, hogy megtetszett Arnold Schwarzenegger-nek, aki kiharcolta a civil változat elkészítését, amelyet 1992-ben kezdtek gyártani. A H1-es sikerét látva a General Motors 1998-ban vásárolta meg a Hummer márkanevet, majd a 2008-as csőd miatt jegelték a H1, H2 és H3-as modellekből álló márkát. Meghiúsult értékesítést követően egészen máig pihent a márkanév, amelyet most a GMC típusaként hoznak vissza.
Első körben platós kisteherautóként lesz megvásárolható a GMC Hummer EV, amely a General Motors által fejlesztett Ultium hajtáslánc-technológiát kapja. Az első tengelyen egy, a hátsón két villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 1000 lóerő, az áttételek ismeretének híján nem tudjuk, hogy a motorok által előállított 15 592 Nm-es maximális nyomatékből mennyi jut el a kerekekhez. Az egyedileg szabályozható nyomatékelosztáson felül összkerék-kormányzás (terepen manőverezéshez aktiválható az oldalazó-üzemmód) és légrugózás (gombnyomásra 149 mm-rel növeli a hasmagasságot) is segít az akadályok leküzdésében.
Kifejezetten ehhez az autóhoz készítették a 35 col átmérőjű Goodyear Wrangler Territory MT abroncsokat, de ennél nagyobb, 37 col átmérőjű kerekek is lesznek az extralistán. Vastag acéllemezből készített páncél védi az akkumulátort a külső behatások ellen, az akkumulátor akár 350 kW teljesítményű villámtöltést is képes fogadni (10 perc alatt 160 km-nyi energia), a GM első saját becslése szerint 563 km-t meghaladó lesz majd a hivatalos hatótávolság.
A körkamera-rendszer összesen 18 optikát használ, ezek közül kettő (első tengely/hátsó tengely) a jármű alatti területet mutatja – ezek mosót is kapnak, a többit kézzel kell tisztán tartani. A Super Cruise vezetőtámogató rendszer a megfelelő (az adatbázisban 322 ezer km-nyi észak-amerikai útvonal szerepel) utakon részleges önvezetésre képes, azaz magától kerüli a lassabban haladó járművet. A pickup karosszéria is tartogat meglepetéseket, a tetőpanelek kivehetőek, a hátsó szélvédő gombnyomásra leengedhető. A GMC Hummer EV vezetőjét 12,3 colos monitor informálja, a központi érintőképernyő 13,4 colos képátlójú. A pickup 2021 őszén kerül az észak-amerikai kereskedésekbe, a hírek szerint idővel zárt karosszériás terepjáróként is elérhető lesz majd a Hummer villanyautó.