A norvég király flottáját gyarapítja az Audi AG által legyártott, hatajtós, 2+2+2 üléselrendezéssel rendelkező Audi A8-as limuzin, amelynek első hivatalos szereplése V. Harald király trónralépésének 25 éves évfordulóján lesz – már le is fényképezték a kocsit A-2 rendszámmal, ezzel egy 2012-ben forgalomba helyezett, 111 centivel megnyújtott Mercedes E-osztály helyét veszi át.
Reprezentációs célokat szolgál az autó, nem az a célja, hogy a tulajdonos gazdagságát bizonyítsa, épp ezért csak a modellsorozathoz elérhető egyik alapmotor, a 3,0 literes, kompresszoros V6-os benzines dolgozik a motortérben. A 310 lóerő és 440 Nm bőven elég a 109 centivel megnyújtott, tehát 6,36 méter hosszú és 4,22 méter tengelytávolságú autó mozgatásához, mert az alumínium karosszériának köszönhetően még a toldással együtt is csak 2418 kg a saját tömeg.
Megduplázták a B oszlopokat, a második-harmadik üléssor között még egy keresztmerevítő is található, amely a tető alatt húzódó kereszttartóval alkot egy gyűrűt. Természetesen az egész tetővonalat megemelték, így nincs a szériaváltozattal csereszabatos ablaka a hatajtós limuzinnak. A technikát is az új méretekhez igazították, tehát a kardántengelyt is megnyújtották, a quattro összkerékhajtás segíti az előrejutást hóban-fagyban, ami Norvégiában bizony jellemző. A fényszórókba és a hátsó lámpákba narancssárga pozíciójelző fények kerültek, mert ilyen hosszúságú járműnél (jellemzően ez már a teherautók birodalma) kötelező ezek használata.
Az utastérben különösen puha Valcona-bőrkárpitot használtak, a két hátsó üléssorban két-két, egyenként állítható fotel található, az igazi különbséget az jelenti, hogy a leghátul utazók számára szórakoztatóelektronikai berendezés is van a fedélzeten nagy méretű, középen-alul elhelyezett monitorral, a kardánalagút konzolja végighúzódik az utastér teljes hosszában.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!