Még 2015 januárjában mutatta meg a Volkswagen a nagyközönségnek a GTE CrossCoupe elnevezésű tanulmányát, mint a soron következő nagy méretű szabadidő-autójának előzetesét – azonban még mindig csak várunk az új Touaregre, a TDI-botrány miatt hirtelen más dolgok lettek fontosak Németországban. Kínában nem ilyen türelmesek, és a Zotye autógyár már el is készítette a Volkswagen tanulmány sorozatgyártású változatát, amelyet a Domy almárkája alatt dob majd piacra X7 néven – ezzel rögtön a BMW óriás szabadidő-autójának a nevét is elorozták.
Nem erőltették meg az agyukat a kínai formatervezők, épp csak pár krómozott díszlécet toltak odébb, no és a hűtőrács mintázatát se merték átvenni, de egyébként szinte tökéletes mása a Domy X7-es a GTE CrossCoupe tanulmánynak. Azzal, hogy az oldalfalon nem a tanulmány kissé sarkos oldalfal-vonalát vették át, hanem egyszerűen kerek kerékjárati íveket használnak, csak tovább növelték a Volkswagenes hasonlóságot, hiszen így rögtön a Tiguannal is összekeverhető lett az autó.
A műszerfal se saját tervezés, azt is a Volkswagen tanulmányról vették át a kínaiak, még a középső kijelző melletti szellőzőnyílások hármas tagolása is változatlan, a kormánykeréken is épp csak annyi az eltérés, hogy a kályhaezüst betét nem megy körbe a karima alsó részén.
A 4738 mm hosszú, 1928 mm széles, 1665 mm magas és 2850 mm-es tengelytávolságú karosszéria tekintélyes méretű, ehhez képest a Zotye keresztmotoros-elsőkerékhajtású padlólemezét használja. Az alapmotor 1,5-ös turbó 150 LE/210 Nm teljesítménnyel, kérhető még 1,8-as (170 LE/240 Nm) és 2,0 literes (177 LE/250 Nm) benzines turbómotor is, az alapmotor 5 fokozatú kézi kapcsolású váltóval jön, a másik kettő 6 fokozatú, dupla kuplungos egységgel. Az idei év második felében indul a Zotye Domi X7 sorozatgyártása és forgalmazása.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!