Még 2012-ben mutatkozott be az Aston Martin V12 Vantage Roadster, amely 510 lóerős teljesítményével és 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltójával koronázta meg a belépő-modellsorozatot. Aztán tavaly jött a V12 Vantage S, nagyobb teljesítménnyel, alacsonyabb tömeggel és 7 fokozatú robotizált váltóval. Ennek a technikáját csomagolták most a vászontetős karosszériába, aminek az itt látható V12 Vantage S Roadster lett az eredménye.
A saját tömeg 20 kg-mal csökkent, a 6,0 literes V12-es szívómotor teljesítménye immár 573 lóerő, a maximális nyomaték 620 Nm 5750/perces fordulaton – itt a gyár megjegyzi, hogy már 1000-es fordulatnál túllépi az erőforrás az 510 Nm-t. Ezek után nem csoda, hogy a 100 km/órás sebességet mindössze 3,9 másodperc alatt éri el az autó, a több fokozat miatt pedig a végsebesség is érezhetően növekedett, megfelelő körülmények között 323 km/órával tud száguldani.
Az erőforrás és az erőátvitel mellett a felfüggesztést is kicserélték, az új geometria mellett immár három fokozatban állítható elektronikus lengéscsillapítás is van a fedélzeten, a karbon-kerámia fékrendszer széria. Nem csak az elektronikus menetstabilizáló, hanem a blokkolásgátló érzékenysége is két fokozatban állítható. Az új hűtőrács karbon betétjénél fekete vagy titániumszürke a mintázat színe, egyébként a lehetőségek száma végtelen, hiszen az Aston Martin Q részlege bármilyen kívánságot megvalósít.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!