A földművesként dolgozó Gilad Wolf 2008-ban bénult le, de ennek ellenére folytatni akarta munkáját. A hagyományos kerekesszékekkel azonban nagyon nehéz az egyenetlen terepen való közlekedés, ezért elkezdett gondolkodni a megoldáson, amely a több éves fejlesztőmunka eredményeként létrejött SoftWheel lett.
Ennek lényege, hogy a kerékagy három teleszkóp segítségével csatlakozik a külső peremhez. Ütés esetén a kerékagy képes elmozdulni a központból, jelentősen csökkentve ezzel az erőhatást. A hagyományos felfüggesztésnél sokkal jobb hatásfokkal dolgozik a rendszer, amelynek alkalmazásával megspórolható például a kerekesszék vagy kerékpár rugózása, ami nem csak egyszerűbb, de könnyebb szerkezetet eredményez.
A SoftWheel cég már a nyáron piacra akarja dobni az Acrobat elnevezésű kerekesszék-kerekét, és jövőre szeretné elkezdeni a kerékpároknál használatos Fluent kerekének forgalmazását. Mindkettőt gond nélkül lehet majd meglévő eszközökre alkalmazni. Különösen a manapság egyre népszerűbb elektromos kerékpároknál számítanak jelentős piaci részesedésre az alkotók, ezeknél ugyanis csökkenteni tudják az egyébként magas vételárat a gyártók azzal, hogy megspórolják az első teleszkópot és a hátsó rugózott kereket a SoftWheel alkalmazásával.
Arról egyelőre nincs szó, hogy belső égésű motorral hajtott szerkezetek – célszerűen robogók – esetén bevethető kereket is fejlesztenek, de várhatóan előbb-utóbb erre is sor kerül majd. Más dolguk ugyanis nincs, mint a jármű tömegéhez illő teleszkópokat beépíteni a kerékbe.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!