Öt japán járműgyártó összefogott, hogy közös erővel dolgozzanak olyan alternatív megoldásokon, amelyek az elektrifikáció mellett segítenek elérni a karbonsemleges működésű közlekedést. A belső égésű motor jövőjének biztosítása érdekében a Kawasaki és a Yamaha hidrogénnel üzemelő erőforrásokkal foglalkozik majd – a Toyota is folytatja a hidrogénnel üzemelő versenyautó-programját -, a Mazda biodízellel, a Subaru és a Toyota biomasszából készített biobenzinnel kísérletezik, emellett a Toyota tovább folytatja a hidrogén-tüzelőanyagcella programját.
A Mazda egészen pontosan biodízellel üzemelő Mazda2 versenyautót indít egy japán bajnokságban, a Subaru egy BRZ, a Toyota egy GR 86-os versenyautóban teszteli a karbonsemleges benzint. A Toyota egyébként már be is mutatta a Yamaha mérnökei által hidrogén-üzemanyagra átállított 5,0 literes V8-as motorját (456 LE/540 Nm), amelyet majd versenyautóba fognak beépíteni.