Jelenleg három teherautó-sorozat van a Kamaz kínálatában, a K3-as az 1976-ban bemutatott típus modernizált megjelenésű változata, a K4-es a 2001-es Mercedes-Benz Axor fülkéjét használja, míg a K5-ös a 2012-es Mercedes-Benz Actros/Arocs modellen alapul – 2009-ben lett a cég résztulajdonosa és stratégiai partnere a Daimer Truck AG, amely most felfüggesztette a közös munkát a céggel. Ehhez hozzájön, hogy a nyugati beszállítótól vásárolt (többek között Cummins motor, ZF váltó, Bosch common-rail befecskendezés) alkatrészek is elérhetetlenné váltak, például a Liebherr-rel közösen kifejlesztett Kamaz K6-os erőforrást se tudják gyártani. Az orosz cég megoldása minderre az, hogy az egyébként már a piacról kivezetés alatt lévő – szűkülő választék – K3-as sorozatot helyezi előtérbe, és a saját V8-as turbódízellel és Kamaz-154-es kézi kapcsolású váltóval szerelt járműveket gyártja mostantól kezdve teljes kapacitással.
A Kamaz válasza a nyugati szankciókra? Visszahozzák a szovjet konstrukciót
2022. Március 14. 03:39